onsdag 17 augusti 2011

Jag kan känna en oerhörd tillfredställelse av att det finns rena kläder till familjen.





Att det regnar så jag kan sitta inne med mitt te.

 Att hitta en tjuga i fickan och fundera på vad jag kan köpa för den.

När barnen har kompisar hos sig och är glada och nöjda.

Somna nyduschad bland rena sängkläder. 

Hunden äntligen är nyklippt och luktar gott.

Att det finns färskt bröd, te och mjölk hemma.

 Många böcker på mitt nattduksbord.

Huset jag bor i har en snäll själ, och omfamnar mig.

När stearinljusen kastar skuggor i rummet, medan jag samtalar med någon jag tycker om.

Ett vänligt ögonkast från någon jag möter på stan.

Blomman i köksfönstret.


Att få vila när jag behöver.


Efter ett träningspass.


Det är ödmjuk lycka att kunna se det stora i det lilla.

2 kommentarer:

  1. Allt det där låter mysigt. Det är en av anledningarna jag älskar när det är mörkare ute på kvällarna och lite kyligare. Då man utan större besvär kan tända en massa stearinljus och bara mysa i soffan. Då man är ny duschad och myser i soffan, sen lägger sig i en ny bäddad varm säng med den man älskar för att sova.

    SvaraRadera