söndag 15 april 2012

Forget -me - not flowers black & white with a grainy feel


Jag undrar och grubblar, tänker och snubblar
På alla de tankar och känslor som rubbar
Hela min värld och utanför den
Kommer jag nå´nsin att hitta hem


Gråten är nära, men kiknar av skratt
Så stort allting känns, jag är som besatt
Vem är jag, vad gör jag i denna min värld
Söker ett lugn, ett vägledande svärd
Som plöjer och röjer en väg till min själ
Där allt är så stilla och får mig må väl 


All energi går åt till att vara
Missar allt det underbara
Hatar och älskar med lika stor kraft
Så svårt att sålla bland nu och det jag haft


Försöker att gilla mig själv lite grann
Så svårt att göra då jag inte är sann
Spelar en roll med livet som insats
Förtjänar inte en kärleksfull plats
Att lugnt få vara bara jag
Nu imorgon och en annan dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar