fredag 2 september 2011

De gömda finns överallt! De har ingen vardag, ingen trygghet, inget hem! Inget liv! Besök länken nedan! Men först, läs dikten som Christina Hagelthorn skrivit på Rosengrenskans blog!


AVSKEDET TILL LIVET.

De kommer att skjuta mig i ryggen!
Är det så här jag ska dö?
De kommer att säga att jag försökte fly.
Vad har jag gjort,
varför nu och varför jag?
Mina barn, ska jag aldrig
mer få se er? Hur
ska ni få veta vad som hänt mig?
Aldrig mer få se solen gå upp,
aldrig mer gå in genom dörren i mitt hus,
aldrig mer höra barnens röster,
när de leker i trädgården,
aldrig mer kyssa dem godnatt,
aldrig mer känna doften av min man,
när han sover bredvid mig.
Aldrig mer vardag!
Det fanns så mycket kvar!
Det kan inte vara sant,
att de ska döda mig nu.
Mina barn, min man, mitt liv!
Aldrig mer. 

1 kommentar:

  1. Det var väldigt starkt och fint skrivet!
    Hoppas allt är bra med dig. kram!

    SvaraRadera