måndag 4 juli 2011

Böcker är guld! Läsa är himmelriket! Tack gode gud för det skrivna ordet!!!!!!!!



Ja är det något som berikar här i livet, så är det väl böcker!
Vilken skatt vi har möjlighet att ta del av!
Och med tanke på att vi människor har en livslängd som är kortare än böcker,
så är det en aldrig sinande källa av glädje att doppa sig i,
dricka ur, äta ur, växa av!
För vi lär oss något hela tiden av det vi läser!
Så läs för sjutton!

-----------------


Här är en bok jag är nyfiken på att läsa!
Mina tankar snurrar ofta runt hur viktigt det är med ödmjukhet inför naturen,
hur vi borde lyssna på den, och lära mer av djuren. Är vi egentligen överlägsna djuren?
När vi lever som vi gör med skövling av skog, förgiftade hav, köphysteri, stress, stress, stress?!
Eftersom detta är en bok jag ännu inte läst,
så vet jag såklart inte vad som väntar.
Men jag tror inte jag blir besviken!
Empatins tidsålder : hur naturen lär oss skapa ett humanare samhälle

Empatins tidsålder : hur naturen lär oss skapa ett humanare samhälle 

(Inbunden)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar