torsdag 9 juni 2011

Naken

Idag är jag så skör. Som människa existerar jag knappt. Blås på mig och jag faller. Se på mig och jag dör.
Varför hittar jag inte lugnet? Varför kan jag inte ta mig fram i sakta lunk? Vara nöjd med att jag är jag? Tycka om mig själv?


Dagarna med lite mer ryggrad finns också. Ibland kan jag till och med känna mig cool. Men det är i min ensamhet. 


Jävla skit att rädsla styr mitt liv! Så mycket jag vill göra! Så mycket jag missar!


Jag vill sjunga, dansa, ta plats! Jag vill ha fina möten och goda samtal med människor. Jag vill känna glädje och flyt tillsammans med andra!
För världen är ju uppbyggd så; med människor, möten och sociala nätverk.


Finns det någon annan som styrs av rädsla? Självklart! De flesta går omkring och är rädda för att inte duga. Men det finns de som kan maskera det bättre än vad jag kan. För jag är verkligen totalt naken!


Finns det någon som vill dela med sig av sin rädsla? Känner någon igen sig? Skriv gärna till mig! Jag tror det är viktigt att våga vara liten. För det är ju en känsla som vi alla tampas med ibland.


Jag vill skrika, sjunga, ta plats! Men jag vågar inte!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar